outstation; work alwiz come first

24March 2011; OUTSTATION… back to Sabah~!

Gelisah, kugelisah
Mengenangkan masa depan
Kuharus kerja
Oh! Mesti kerja
Tiada apa yang percuma
Realiti tika tiada kerja
Oh! Papa kedanaaa!
La La La Laaa… La, hari-hari kerja!
La La La Laaa… Bosan dengan kerja, haha!
La La La Laaa… La, hidup harus kerja, kerja!
La La La Laaa… Hari-hari kerja!
La La La Laaa… Bosan dengan kerja, haha!
La La La Laaa… La, hidup harus kerja, kerja!

[Meet Uncle Hussain – La La La Kerjalah]

Dihayati lagu Meet Uncle Hussain nih…aku pon berdendang sama. Fikir-fikir ada jugak terpukul kat batang idong! Hahaha…

 

Cte pasal kerja, jom kita naik kapal terbang! INGAT ini bukan mood holiday, ini mood kerja…

to KLIA wif KLIA express!

|work always come first|

work is business 8)

Ramai org kadang-kadang TAK setuju dgn statement tuh. TAPI…

Aku?! …in my view; priority!

Bila kita tahu yg makna priority, so…statement nih releven dlm hidop kita.

 

Ingatlah…kita bekerja & beramal. Kerja adalah satu ibadah.

”Sesungguhnya mereka yang beriman dan beramal salih, tentulah Kami tidak akan menyia-nyiakan pahala orang-orang yang mengerjakan amalan(nya) dengan baik”.

(Surah  Al-Kahfi(18): 30)

”Maka apabila telah dilaksanakan solat, bertebaranlah kamu di muka bumi dan carilah kurnia Allah dan ingatlah Allah banyak-banyak supaya kamu beruntung”.

(Surah Al-Jumu’ah (62): 10)

”Dan Allah menjadikan bumi untukmu sebagai hamparan, supaya kamu menjalani jalan-jalan yang luas di bumi ini”.

(Surah Nuh:(71):19-20)

 

However, work smart.

Kerja mmg ada tension yg tersendiri. Biarpon tugasan kita ini mencabar or very TOUGH, kerja smpai x rehat pon, xkan jadikan kita org yg paling hebat dlm dunia. Allah adalah majikan tertinggi kita. Subahanallah.

 

Sabda Rasulullah SAW: “Tidaklah Allah mengutus seorang Nabi kecuali dia adalah pengembala domba”. Para sahabat pun bertanya: “Bagaimana dengan engkau, wahai RasululIah?”. Beliau menjawab: “Ya, akupun pernah mengembala domba milik orang Makkah dengan upah beberapa Qirat”.

(HR. Bukhari)

Dalam sabdanya yang lain: “Adam adalah seorang petani, Nuh adalah seorang tukang kayu. Daud adalah pembuat baju besi. Idris adalah seorang penjahit. Dan Musa adalah pengembala”.

(HR Hakim)

 

Due to that…reward ourselves with having fun with working environment.

Wahai sahabat, ingatlah bekerja merupakan salah satu ibadah yang telah ditetapkan oleh Allah swt. Wallahualam.

 

**juz arrived in Sandakan from Tawau, alhamdulillah😉

…bila aku rajin menulis (“,)

About yanchor

I’m a person with extra.ordinary passion! ...wherever you go, go with all your h.e.a.r.t.!

Posted on March 24, 2011, in notes | nota, travel | kembara and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Comment please ;)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: