oh..busy or N0 time?

30may 2011SIBUK or TAK de masa?? huh…😦

 

Sukarnya nk meletakkan diri dlm portion yg mana satu. Diri terasa seperti TAK cukop tangan nk wat itu ini dlm satu masa. Dlm kepala nih, beratur 1001 perkara yg nk dibuat…tp sumenye mcm dtg & pergi je! aish…

 

bagaimana dgn korg sume??

 

Rasulullah s.a.w pernah bersabda,”Beribadah disaat-saat huru hara, dunia kacau bilau adalah seperti hijrah kepadaku.”

[Hadis riwayat Imam Muslim]

 

Saja ingin mencoret tentang ini!
Apakah sebenarnya sibuk itu? Tidak cukupkah 24hrs yg Allah berikan utk kita dlm sehari?

 

In my viewTAK wujud istilah sibuk or TAK de masa ini dlm kehidupan kita. As i told in previous post (rehat sebenar itu mati posted for Labour Day), it’s all about time & priority.

 

Pd hari ini, sibuk menjadi alasan utk diri kita sendiri. Disebabkan sibuk, kita TAKde masa utk perkara selainnya. Dan aku juga kadang2 terperangkap dgn alasan sibuk ini. Arghhhh..!

Disebabkan aku TAK de masa utk melakukan aktivity lain…aku kasi alasan SIBOK!  hahaha…
Positively, dgn mengutamakan perkara lain yg lebih penting, aku perlu luangkan lebih masa utk perkara itu. So, aku bukan TAK de masa, aku jgk BUKAN sibuk. Aku cuma belom ada kesempatan utk melakukan byk perkara lain dlm satu masa.😎

 

Kengkawan, ingatlah…orang yg SIBUK adalah org yg sentiasa memenuhi masanya dgn ibadah. Semoga kita tergolong dalam golongan sibuk mencari keredhaan Allah.

Dalam surah Al-Ara’f , Allah berfirman,

“Jangan ada kamu tergolong dalam golongan orang- orang yang lalai”.

 

Segala perkara yg baik kita niat kerana Allah s.w.t akan menjadi satu ibadah. Kita kena beribadah dlm keadaan ikhlas kpd Allah. Memasak kerana Allah, membasuh kerana Allah, berjogging kerana Allah & jadikanlah setiap detik itu berada dlm niat ibadah. Hati ialah asas yg paling utama dlm memimpin manusia kpd beribadah kerana Allah.

 

Coretan ini cuma luahan perasaan bila aku memikirkan “dah lama aku TAK pergi swimming”!! huhuhu😀

…bila aku rajin menulis (“,)

About yanchor

I’m a person with extra.ordinary passion! ...wherever you go, go with all your h.e.a.r.t.!

Posted on May 30, 2011, in notes | nota and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Comment please ;)

