congrats zam & da; perjalanan merentasi estate sawit & sawah padi

15oct 2011; musim kenduri-kendara dah tiba!!!

 

Assalamualaikum sahabat & readers sume…

Wah…lama btol aku sepi dgn cerita-cerita aku. Betol2 aku teringat pesanan Rasulullah tentang INGAT 5 perkara sebelum 5 perkara! Ya Allah…

 

“Rebutlah lima perkara sebelum datang lima perkara lain, iaitu masa muda engkau sebelum datangnya hari tua, masa sihat engkau sebelum dilanda sakit, masa kaya engkau sebelum masa miskinmu, masa lapang engkau sebelum datangnya waktu sibuk, dan masa hidup engkau sebelum datangnya saat kematian.”

[Hadith Riwayat Muslim dan Tirmizi dari Amru bin Maimun r.a.]

 

Namun, apapon yg aku harus hadapi kebelakangan ini, TAK akan mematahkan semangat aku utk kekal mencoret kat platform aku sendiri. Aku TAK mahu lupa utk berkongsi sedikit ilmu walaupon dgn hanya 1 luahan perasaan. InsyaAllah😎

 

So…let’s move on!

First of all… I wish a big CONGRATULATION to Wardati & Faizam! Alhamdulillah…sumenye dh selamat & berjalan lancar.😉

 

Merentasi PLUS highway ke Kg Gajah, Telok Intan dgn mid & dotememang menyeronokkan! Itulah perjalanan aku semalam ke kenduri kawen Zam & Daa. Nk jadi cerita…bley plak ktorg sume TAK bawa card walimatul-urus…so mana nk cari umah kenduri nih???? Hahaha…

 

Apapon, kecerdikan kami mengatasi segalanya. Alhamdulillah dpt jugak ktorg smpai dgn selamat dgn hadiah berkotak2 kiriman rakan taulan yg lain (dah mcm penghantar parcel pos laju jer…). Enjoy…majlis yg sempoi & ringkas. Masa kitaorg smpai, pengantin masih kat meja mkn beradap. Pengantin makan TAK hengat la kan…perot tengah lapar, hikhikhik. Dlm ms yg sama kengkawan lain pon smpai skali. Jadi ktorg pon mkn la beramai-ramai. Menjamu selera selepas perjlnan jauh kan… Tambah plak dpt hidangan lauk pengantin…hahaha, bertambah selera la! Lepas tu time utk POSING la. Hamboi…TAK mungkin la lupa utk bergambo😉

 

JOM aku kongsikan aksi2 dote, mid, pengantin & aku!!! Theme kitaorg…pink-purple😎

...wardati & faizam...

dote, mid & aku

...kitaorang...

...menjamu selera dgn lauk pengantin, yummy😉

with pengantin ..our theme pink-purple😀

yay...😆

kitorang di Kg Gajah with r.u.s.h. ! *wink*

 

Selamat Pengantin Baru zam & daa. “Semoga Allah memberikan keberkatan kepadamu, memberikan keberkatan atasmu, dan menyatukan kamu berdua di dalam kebaikan.” Amin.

 

:mrgreen:

…bila aku rajin menulis (“,)

About yanchor

I’m a person with extra.ordinary passion! ...wherever you go, go with all your h.e.a.r.t.!

Posted on October 16, 2011, in event | peristiwa and tagged , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Comment please ;)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: