Monthly Archives: December 2011

Teluk Batik; meriahnya berhujung minggu!

Assalamualaikum sahabat & all readers.

17dec 2011; jalan-jalan hujung minggu!

Sekejap rasanya kita sudah berada di penghujung tahun. Dan rasa lama jgk aku TAK meluangkan lebih masa mencoret-coret di sini.
Kesempatan ini, aku ingin berkongsi kemeriahan jalan-jalan hujung minggu di Teluk Batik, Perak. Fyi, I was with mimie & dikyah in Lumut, Perak on that weekend. We’re staying in Marina Cove, dekat sgt dah dengan Teluk Batik. Kami jalan-jalan di tepi pantai smbil borak2 tanpa had. Seronok tgk macam-macam gelagat kat tepi pantai… terutamanya karenah anak-anak kecil bermain air di pesisiran pantai. Best…!

JOM layan my snapshots with D3000.

.

...welcome to Teluk Batik! 😉

.

berkelah bersama keluarga..seronok!

.

ibubapa & anak-anak, masa utk bermain bersama!

.

most of the favorite activity; Banana Boat 😆

.

Teluk Batik; ramainyer....suker 😀

.

...kitaorang...

 

 

 

Advertisements

Di kala terbit fajar…

Assalamualaikum sahabat sume…

Allah menguji kita dengan sesuatu yang sangat kita sayang,
kita diberi cubaan dengan kehilangan,
Allah menguji kita dengan sebuah impian yang amat kita harapkan,
kita terduduk berlinang airmata saat impian kecundang,
sesungguh Dia lah pemberi segala, kerana segalanya kepunyaanNya.
saat ditariknya nikmat yang ada, Dia sedang mengaturkan untukmu sesuatu yang lebih berharga.
jangan bersedih, dunia ini tidak selayaknya ditangisi.

Hari ini terpanggil utk aku mencoret tentang perasaan yg TAK mungkin hilang drp terus membelenggu aku.

MALU…ya malu rasanya utk terus meminta padaNya. Semakin melewati waktu di dunia ini, rupanye telah banyak yg Allah beri pd kita. Pejam celik setiap masa kita berpeluang utk teros bernafas. Namun…di setiap hela nafas kita, TERLUPA kita melahirkan rs SYUKUR padaNya dgn nikmati ini. Alangkah MALU nya…

.

MALU…ya malu rasanya utk terus meminta padaNya. Sedar TAK sedar, di setiap saat Allah melimpahi kita dgn rahmatNya. Namun… apabila kita TAK dpt memiliki, kita TERLUPA utk REDHA dgn ujian ini. Alangkah MALU nya…

.

Di subuh ini aku tersedar… Allah TAK pernah putus asa utk memberi rahmatNya. BERDOA la kepadaNya… kerana sesungguhnya kita sedang meminta pd Allah dan Dia TAK pernah jemu meskipun kita mengulangi cerita dan permintaan yg sama setiap hari.

.

.

Berdoalah… kerana Allah tak akan menolakmu

Berdoalah… kerana Allah tak pernah jemu mendengarkan keluh kesahmu

Berdoalah… kerana Allah yang akan mengabulkan permintaanmu

Berdoalah… kerana Allah tahu apa yang terbaik untukmu

Berdoalah… kerana Allah merindukan rintihan syahdumu

.

.

17dec 2011; Di kala terbit fajar…  “Ampunkan aku, ya Rabbi. Terima kasih Allah”

…bila aku rajin menulis (“,)

Bila aku mencari kekuatan sendiri…

11dec 2011; aku dalam sendirian…

Terkadang rasa penat menepis persoalan yg TAK jenuh menambat minda, adakala punah semangat menadah telinga pada suara yg TAK mampu membina,

hidup terasa sepi bila bersendiri mengejar pelangi yang jelas jauh di sana,
apapun yang menjadi tembok menghalang perjalanan… hidup perlu diteruskan,

jelasnya masa kan terus berjalan,
sampai detik ketika yang ditetapkan,
semoga diri kembali kepada Tuhan,
berbekal iman yang TAK pernah goyang..

.

.

.

.

Berusahalah Azian untuk FOCUS & mengejar kejayaan

Usaha + Doa + Tawakal = KEJAYAAN 😉

~credit to AkuIslam.com

…bila aku rajin menulis (“,)

%d bloggers like this: