…my lens; Konvensyen Bidadari Dunia 2012

Assalamualaikum sahabat~!

26march 2012; Konvensyen Bidadari Dunia @ PICC!

 

JOM aku share my snapshots in the event.

Konvensyen Bidadari Dunia 2012

.

Remember this, Allah says, “Allah is with you wherever you are” [al-Hadid, 57:4]

Sabda Rasulullah s.a.w yg bermaksud, “Apabila kamu melalui (bertemu) dengan taman-taman syurga (di atas muka bumi ini), maka hendaklah kamu berhenti untuk menikmati (hasilnya). Lalu Sahabat pun bertanya: Apakah dia taman-taman Syurga tersebut? Rasulullah berkata: Majlis-majlis ilmu.” [Riwayat At-Tabrani]

.

(top left to right; Pn Jamilah Samian, Prof Dr. Harlina Siraj, bottom left to right; Ustz Fatimah Syarha, Ustz Zawiah Hassan, Dr. Niki Shuhada)

TQ panel-panel yg hebat… Bidadari dunia yg senior!

“Rindu pada Allah SWT terubat seketika apabila kita menghadiri majlis ilmu yang mentauhidkan Allah SWT. Rindu pada Allah SWT juga terbias pada rindukan al-Quran, rindukan tahajjud, rindukan orang-orang soleh dan rindukan kebenaran.” -Ustazah Fatimah Syarha-


“Sabar itu balasannya syurga. Bersabarlah dengan ketentuan Allah swt.” -Ustazah Zawiah Hassan-


“Wanita bukan hanya di taraf kedua. Kita sebenarnya berjalan seiring dan jika mengambil semangat Saidatina Khadijah, kita tahu bahawa perjuangan Rasulullah turut mendapat sokongan kuat Saidatina Khadijah,” -Prof Madya Dr Harlina Siraj-


“Seorang ibu itu adalah madrasah. Apabila engkau mendidik anak-anakmu, bererti engkau sedang menyediakan satu generasi yang unggul” -Pn. Jamilah Samian-

.

“Nafsu mengatakan wanita itu cantik atas dasar rupa paras. Akal mengatakan wanita itu cantik atas dasar ilmu & kepintarannya. Hati mengatakan wanita itu cantik atas dasar akhlak & agamanya. Semoga berjaya menjadi wanita yg solehah”

-Ustazah Siti Nor Bahyah Mahamood-


“Kita tidak akan terputus dari mengingati Allah bila sentiasa mulakan sesuatu dengan Bismillah.”

-Prof Dr Muhaya Muhamad-


‘Nak jadi cantik, anda kena yakin anda cantik bukan dengan rasa anda cantik. Siapa yg tidak kisah akan kecantikan, dia tidak cukup syarat untuk menjadi solehah.’

-Dr Rubiah Hamzah Kulop-

.

Forum fesyen...yes or no?

(left to right; Sis Wardina, Catrina Ros (Pregnant), Pn. Suryati, Datin Zaleha Omar)

“We emphasize so much on our physical self. But Allah says- the best cloth is taqwa. Purify our hearts with taqwa”

-Wardina Safiyyah-

.

Forum titian syurga

(left to right; Pn. Farazila (wife Sham Kamikaze), Sis Irma, Amie Sofie, Kak Nora, Ustz Firuz)

FIKIRKAN sejenak..
Bagaimana jika hari itu aku ditakdirkan pergi menemui illahi? Malaikat Izrail menjalankan tugas yang diberi, memisahkan roh daripada jasadku sendiri dan aku…MATI?

Belum sempatku BERTAUBAT pada Illahi, pastinya dosaku tidak diampuni..merana dan TERSIKSALAH diri ini, di dalam neraka yang kekal abadi..kerana INGKARKU pada Allah Ya Rabbi..mampukah aku menahan diri..dipukul, disiksa tanpa henti, kerana salahku sendiri? KEJAMNYA aku ini kerana MENZALIMI diri sendiri..

.

special slot... TQ prof Dr. Muhaya & Pn. Jamilah.

Awesome! Me with Datin Zaleha (left) and Dr. Nikki Shuhada (right). We’re in red the warrior😆

“If we feel complete, we don’t have to show off” -Datin Zaleha Omar-


Seriusly…Datin Zaleha ada karismanya tersendiri. Bila dah bercakap…mmg susah nak berhenti. Syiok gle….!

.

Buddy… Zila from USJ. Great to meet her😉

.

Mira pon ada gaks… great!

.

WOMEN says...!

 

Thumb ups!

ALHAMDULILLAH🙂

…bila aku rajin menulis (“,)

About yanchor

I’m a person with extra.ordinary passion! ...wherever you go, go with all your h.e.a.r.t.!

Posted on March 27, 2012, in event | peristiwa, photography and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 4 Comments.

  1. Alhamdulillah…i felt so grateful & bless to be part of tis convensyen…shoot u cantik…nway hws ur leg?

    p.s – kite jumpe kt surau atas after convensyen🙂 cn i have ur fb id sis..

    take care🙂

  2. Assalam
    Rasenye perasan awak mase kt picc tu..with ur hensem camera.
    Hehe. Btw, nice pix, sis.
    (^_^)

    • Wa’alaikumussalam.
      TQ eyZan. Sorrylah, rsnya sy tak dpt nk cam sume org. Namun insyaAllah persaudaraan kita ni bole dipjgkan. be my fb fren pon bole.

      Btw, di masa akn dtg boleh jgk kita jupe di event yg lain. InsyaAllah😉

Comment please ;)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: