SATU-day with 5S…

Assalamualaikum sahabat & readers~!😉

 

14apr 2012; happening saturday!!! 1 day with 5S – sort, strengthen, shine, servicing, smile!

 

Hari nih…just dok umah je. Penat seminggu outstation baru terasa. Namun itu tak pernah mematahkan semangat utk aku bersama dgn family aku tercinta. So… today is 5S day @ home. Tapi bukan yg mcm 5S Jepun tuh… ini 5S ikot suka aku – selerak, susun, sapu, servicing & senyum!😀

 

Yeah… after fajr, aku teros selerak-kemaskan my books and files nota2 yg dah lama terbiar di sudut ruang letak buku a.k.a home mini library!!! Fuh… mcm buka kotak harta karun bila fail nota-nota bertarikh… year 2007 pon ada lg yg blom aku proper filing, hahaha… guess where am I in 2007? wehhooo…i was in Rantau Mill hokey, Guthrie-an junior!! Rantau Mill pon dah closed and now operating in new mill Sua Betong. hahaha😆

 

fuh... collection notes dah mcm professor. berselerak (box kiri paling terok)...last minutes kemas masa transfer drp Ulu Remis dlu (year 2009), hikhikhik..(ada lg kotak2 yg lain... books & notes je)

 

bila berkemas...bersihkan PPE skali!😉

 

 

Lepas siap sume 3S activites hingga cadar biru pon bertukar color kuning… aku jadi plumber plak! Aiyakk… water pipe kat sinki dapor tuh rasanye hampir 2 weeks dok tick tok tick tok bluppp tak kira siang malam. Ermm..bukan setakat sakit telinga dgr bunyi air menitik tuh, tp sakit sume deria termasoklah sakit hati tgk air terbazir gtu ajer. And… memang dah jd tanggungjwb aku la as engineer D.I.Y (do it yourself), tentu skali parents aku tunggu mc-gyver kesygan dorg nih dtg rescue, hehehe…

 

..i am great plumber to my parents. FOC la katakan... (eh, apalah sgt kan utk Rumahku, Duniaku, Syurgaku)

 

 

Then, lepas abes servicing paip air… I’m looking for our dinner. Beli bungkos jelah erk. Wow… Selera Asli Johor Mak Tim jd pilihan kitaorg mlmni. Laksa johor, mee goreng & sotong kangkong. Yummy… sodap! *tak sempat nk snaps gambar mknan sbb bila hujan lebat, perot pon lapar la…hukhukhuk😉

 

Alhamdulillah… seronok sgt dpt bergelak ketawa dgn mama & abah. In my heart…the pleasure is when look at them smiles!🙂

 

‘Abd Allah ibn ‘Amr r.a. menerangkan bahawa seorang lelaki datang kepada Nabi s.a.w. dan berkata,“Sesungguhnya aku datang untuk memberi janji taat setia (bai‘ah) kepada engkau untuk berhijrah, akan tetapi aku meninggalkan kedua orang tuaku dalam keadaan menangis.” Rasulullah s.a.w. berkata kepadanya, “Kembalilah kepada mereka berdua dan jadikanlah mereka berdua ketawa (gembirakanlah mereka) sebagaimana kamu jadikan mereka menangis.”

[Dikeluarkan oleh al-Nasai dan dinilai sahih oleh al-Albani dalam Shahih Sunan al-Nasai – hadis no: 4163 (Kitab al-Bai‘ah, Bab berbai‘ah untuk hijrah)]

**next week outstation ke sebuah tempat over the china south sea!!! pastu keje straight until end of month. So… this weekend is with my beloved family:mrgreen:

…bila aku rajin menulis (“,)

About yanchor

I’m a person with extra.ordinary passion! ...wherever you go, go with all your h.e.a.r.t.!

Posted on April 14, 2012, in notes | nota and tagged . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Comment please ;)

