.seLf.styLe; Cekodok Roti

Assalamualaikum sahabat & readers~!🙂

 

9june 2012; yummy… “sedapnye cekodok aku masak nih”😆

Hari nih pagi2 dah bangon, teros fikir lebih baik aku masak cekodok roti la sbb roti yg ada nih expired sudah 4 days (…kot). wallaaweh… menjadi gaks cekodok roti aku. Bukan shj menyelerakan dan baunya harum (cett..perasan la sket kan), tp rangop dan sedap pon. Cukop sume rasa – pedas, manis, masin secukop rasa. Alhamdulillah.

 

Actually, dah lama gler aku tak masak cekodok ala-ala bodo2 gni. Dlu masa dok sendiri membujang (kat mill/estate dlu..), mmg masak cekodok jelah bila tak tau nak makan apa. Today, sbb aku dok dgn abah & my bro je… so kenalah tunjukkan bakat terpendam kan. Hikhikhik… betullah kata-kata, “perempuan yg mengurus kerja-kerja di rumah”. And all manageable for me! 😉

 

Mudah je…

Resepi?! just tepong gandum, roti (rendam dlu dlm air utk lembutkan), ikan bilis, bawang besar (utk rasa manis bawang), telur dan sedikit blended chili (utk rasa pedas..). Masakan aku mmg kena ada rasa pedas sket, baru la uhmmppp (cili padi takde stock, kalo tak aku letak hirisan cili padi hokey):mrgreen:

 

yummy… my home-made CEKODOK Roti.

All above, rindunye kat mama & my sis *wink*

Semoga mereka serombongan selamat menjalani ibadah umrah di Tanah Suci. Allah sentiasa bersama kita semua. Terima kasih Allah.

…bila aku rajin menulis (“,)

About yanchor

I’m a person with extra.ordinary passion! ...wherever you go, go with all your h.e.a.r.t.!

Posted on June 9, 2012, in food | citarasa and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Comment please ;)

