Durian; … musim buahan di Bintulu

Assalamualaikum sahabat & readers~!

23nov 2012; outstation again…

Ehemm…nak cte apa?! Kat wassup my BIG family sibok dok cte pasal buah durian, bubur durian & makan-makan bersama pd hjg minggu. Arghh… aku plak dok di kejauhan ni, agak2 jeles la jgk!😦

Tapi..hrni, hilang kempunan aku nk mkn durian. Yay…tghr td ada sebakol durian kampong utk lunch. Dan aku tak lepas peluang abeskan sebiji durian sorang-sorang. Perghh…walaupon tak dpt makan kat s.alam, tp dpt lah merasa durian sarawak for the 1st time.

image

Durian di Bintulu?! Actually sama je dgn durian yg kt semenanjung. Berduri tajam…dan bermusim. Yelah…skrg ni musim durian. Sepanjang jalan Bintulu-Miri tu..byk pondok2 jual durian. Org kampong je…menjual dgn berkemban pon ada (yelah jual depan umah…).

Rasanya?! Bezanya pd aku…durian kat semenanjung lebih berlemak rsnya. Lebih “kaw” la pd aku. Ermmm… nk cepat balik umah, doa-doa adalah pakcik-makcik yg murah hati sponsor durian lg. Hehehe…😆

All above…rindu my family so much ♥

…bila aku rajin menulis (“,)

Posted from WordPress for Android

About yanchor

I’m a person with extra.ordinary passion! ...wherever you go, go with all your h.e.a.r.t.!

Posted on November 23, 2012, in notes | nota and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 4 Comments.

  1. Dulu saya duduk di Malaysia. Sudah lama saya tak boleh makan durian.🙂

  1. Pingback: Outstation; …i just far from home! « |.s.e.L.f.L.e.n.s.|

Comment please ;)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: