Outstation; …i just far from home!

Assalamualaikum sahabat & readers~!

 

2dec 2012; …sudah hujung tahun 2012!

 

Pejam celik..kita rupanya dah di penghujung tahun 2012. Och.. terasa cepat btol masa berlalu. Aku sendiri spt byk lagi urusan yg belom diselesaikan. Oh no…😳

 

Now?! Work…away from my home! Biarpon aku sibok menghiasi hari2 aku dgn pelbagai work tasks, FAMILY tak pernah aku lupakan. Tambah plak bila dpt msg2 from my BiG family ttg durian, manggis, rambutan & makan-makan gathering kat umah atok… perghhh agak2 JELES la yer org jauh nih🙂

 

Walaupon begitu..aku seronok dgn kerja aku walau di mana jua. Sebahagian colleagues dah dpt notis transfer… maka mereka mula sibok la fikir mcm2 utk pindah. Seminggu 2 nih..sibok cerita pasal transfer je. Apapon ia tak merencatkan my visit to their mills. JOM layan my snaps!

 

layan durian

 

Durian… dapat gaks layan durian kat Bintulu before ke Sabah.

Di Bintulu mmg tgh panas dgn durian hinggakan ada yg jual sebiji RM0.20. Perghh…tp bagi aku cukoplah sebiji yg quality rasanya. Hahaha…

This visit was my first time makan durian di Bintulu… tak caya?! hahaha😆

.

 

Tingkayu Estate

My career life… inilah pandangan aku setiap hari menuju ke Binuang Mill – Kunak Sabah.

Nursery at Tingkayu Estate…matahari dah tinggi, tp jam di tangan baru menuju ke 7.00 pagi.

.

KGTI

Everyday I passed this road in Kunak.

.

mee goreng seafood

Mee goreng seafood Mak Jah, memang terbaik la.

food in Kunak

Ketam, udang & air kelapa memang mewah la di Kunak. Apapon aku akan pastikan diet yg seimbang. Alhamdulillah

keladi goreng

Keladi goreng…fresh keladi. Warna purple tuh mmg menarik la utk aku! hehehe😆

Negeri Sabah… memang kaya dgn pelbagai jenis seafood, pisang and ubi!

Alhamdulillah…makanan mmg tak de masalah bila aku di Kunak. Tambahan pula stayed in company’s Guest House, sumenya in order. Mills pon menyediakan hidangan tempatan utk diingati. TQ all🙂

.

So..now I’m moving again to Keningau. Esok…perjalanan aku akan merentasi gunung Kinabalu, banjaran Crocker dan ianya masih jauh. Semoga Allah melindungi kami sepanjang urusan kerja di sini.

Kak Tina & Ratna

After 2 years…we met again! Seronok! 

Kak Tina & Ratna – staff di Giram Mill. Dorang nih suka menyakat aku… rindu la masa-masa aku support Giram Mill in year 2010. Syukurlah walaupon berjauhan, mereka masih mengingati aku. Aku pon sama jugak😉

All above… I need more rest tonight before start work in new week tomorrow. Challenges tetap ada.

…bila aku rajin menulis (“,)

 

About yanchor

I’m a person with extra.ordinary passion! ...wherever you go, go with all your h.e.a.r.t.!

Posted on December 2, 2012, in notes | nota, photography and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Comment please ;)

