Ailurophobia; …meowww!

Assalamualaikum sahabat & readers~!

 

22apr 2013; …it was so long I’m not updating my page😦

 

Hari ni aku akn outstation lg. So just a short note… nak cte pasal kes org2 takot kucing! Ramai ke yg kat luar sana tuh takot kat kucing?! Walaupon sume org tahu, kucing adalah binatang kesayangan Rasulullah s.a.w… tapi bukanlah berdosa sekiranya kita menghindari drp mendekati kucing atau mengelak diri drp didekati oleh kucing.

 

Pernah dengar ttg Ailurophobia?

Ailurophobia bermaksud takut kepada kucing.

 

Ailurophobia

 

Tapi, selalunya…kucing akan tertarik untuk lebih mendekati si fobia kucing ini.

Ini kerana jika seekor kucing masuk ke dlm sebuah bilik dipenuhi orang. Orang yg sukakan kucing akan memberikan bahasa tubuh yg menjemput kucing utk digesel & dimanja. Berbanding si fobia kucing yg akan menunjukkan bahasa tubuh spti duduk diam, merapatkan tangan & kaki serta agak kaku posturnya.

Si kucing akan nampak bahasa tubuh serta posisi si fobia kucing adalah sangat kurang faktor mengancam keselamatan, dan akhirnya lebih tertarik kepada mereka untuk diterokai dan disiasat kemudiannya.

 

Lihatlah..sebenarnya pd aku, org yg takot pd kucing ni adalah org yg paling penyayang terhadap kucing. Sebab:-

1) Org takot kucing tak pernah pegang kucing secara kasar e.g. tepok2 badan kucing yg mungkin menyebabkan kucing rs sakit.

2) Org takot kucing tak pernah pukul kucing pon… mcmne nak pukul, blom apa2 dh cabot larik!😀

3) Org takot kucing lebih lembut hati kpd kucing… sbb tu kucing pon suka usik2 & bermain acah2 dgn org2 penakot nih.

 

Dah cukop la 3. So… hormatilah golongan yg takot pd kucing. Setiap org ada fobia masing2…

 

Conclusion?!

Hahaha… cukop la kucing di sana, aku di sini.

 

Fullstop!

…bila aku rajin menulis (“,)

About yanchor

I’m a person with extra.ordinary passion! ...wherever you go, go with all your h.e.a.r.t.!

Posted on April 22, 2013, in notes | nota and tagged , , . Bookmark the permalink. 4 Comments.

  1. Hahaha… aku ase nak buat mcm gamba kat atas tuh pon aku x mampu weh… sat agi dia panjat cam mano?…huhuhu…

  2. hahhahhahha…terbaik…nice entry kakak!!

Comment please ;)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: